Rosaaaaaa!!

Jag brukar alltid städa på fredagar, men det är lite jobbigt nu för dammsugaren har pajat. Slangen har gått av från handtaget. Det beror väl dels på köksrenoveringen när man drar den fram och tillbaka över slipdamm och skit (inte bra jag vet) och dels för att jag kan vara ganska hetsig när jag dammsuger. Ja, jag är lite pedant, eller nej, jag korrigerar det till mycket pedant. Klarar inte av damm, smuts och oreda. Inte hemma och på jobbet i alla fall. Hos andra bryr jag mig inte så mycket. Hur som helst höll jag på att städa när min kille, Sebbe kom hem med en överraskning. En ny dammsugare! Wiieehoo, vad glad jag blev! Dammsög golv och soffa och fåtölj och bra blev det! :) Han sa att det fanns ingen rosa, så det blev en blå, men det är bara bra. Försöker dämpa mitt rosabegär lite och då är en blå dammsugare en bra start.
Är förresten en väska från Tara i bakgrunden, som jag köpte i somras. Jag har inte använt den så mycket för den är ganska stor. Känner mig som tomten med säcken på ryggen när jag går runt med den. Men den gör sig ganska bra i kuddkorgen tycker jag. Fin färgklick! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0