Krismöte

Ni har vi haft ett krismöte i styrelsen i vår bostadsrättsförening. Anledningen är att det har framkommit klagomål vid ett flertal tillfällen om diverse saker, som frambringat känslomässiga utbrott. Därför tänkte jag ge lite tips till er som funderar på att bli ordförande i er bostadsrättsförening.

1) Det kan vara väldigt trevligt, så länge alla lägenhetsinnehavare är överens om bl.a. omgivning och arbetsuppgifter som ska utföras. Ha dock i omtanke att det är väldigt sällan, som ett flertal människor har samma uppfattning om vad, hur och när saker ska göras.

2) Beräkna hur mycket tid, som du tror att du kommer att lägga ner på dina arbetsuppgifter och dubbla det.

3) Ha i åtanke att du kommer att höra mycket skitsnack om alla från de flesta.

4) Räkna med att få samtal, bli stoppad i trappuppgångar, kallad på om du är ute på balkongen, få oväntat besök i din lägenhet m.m. när som helst på dagen.

5) Var noga med att välja era kandidater till valberedning med omtanke.

6) OCH det är omöjligt att tillfredställa allas behov eller göra alla nöjda!

Mötet slutade med att en äldre dam, som blivit nämnd i tidigare inlägg rusade ut gråtandes efter halva mötet och att en annan äldre man fick gå och be en nyinflyttad om ursäkt!

Händelserik kväll och jag är så glad att den snart är slut!

Kommentarer
Postat av: Nitania

Svar: Ja det tycker jag att du ska göra. Fast samtidigt tror jag att det stannar ungefär där. Någonstans tror jag till och med att det redan är försent för andra att få en stor blogg. De största är liksom redan bestämda. De går nog knappast att rubba på. Eller vad tror du?

2008-09-24 @ 10:35:26
URL: http://nitania.blogg.se/
Postat av: Nitania

Svar: Haha ja, eller hur!

2008-09-24 @ 17:44:38
URL: http://nitania.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0