Köket

Idag har jag köpt lite färg och grejer till köket. Vi håller ju som sagt på att renovera det och imorgon kommer det ett par vänner till oss, som ska hjälpa till med att spackla och måla. Så här ser det ut nu på ena sidan. På andra sidan är det ganska tomt för tillfället förutom en gammal kyl, som förhoppningsvis snart blir ersatt.


Det murade som vi tagit fram till vänster ska slipas och lackeras och på väggen längst bort till höger ska tapeten som jag tidigare visat upp. Kaffekokaren som är med på bild är från Siemens och heter Porsche. Det är en av dom sämsta bryggare, som jag har haft. Termosen läcker överallt när man häller upp och en gång svingades hela kannan iväg, så jag fick kaffe över hela golvet. Jag har jättedåligt morgonhumör och när det hände då hade jag inte långt ifrån gråten. Man måste ju ha pålitliga maskiner, som fungerar när det är något bland det första man använder på en ny dag. Den kanske är ett måndagsexemplar, men när köket är klart ska jag i alla fall ge mig själv en present i form av en Moccamaster! =) Den har fått mycket bra kritik och jag tror dessutom att den passar in bättre i det lite gammeldags köket!



Moccamaster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0