Fredrik Reinfeldt

Jag fick en tankeställare på jobbet idag, då en medarbetare kommenterade mitt inlägg angående Fredrik Reinfeldt för några dagar sen. Jag dumförklarade mig lite, då jag inte förstod vad han pratade om och det borde jag inte ha gjort. Jag anser mig vara en normalbegåvad medlem av befolkningen i Sverige och det är väl meningen att Sveriges statsminister ska tala till folket, så att vi förstår vad han pratar om? Jag tycker själv att jag är relativt klok, jag läser mycket och är intresserad av att lära mig mer om det mesta, men ändå har jag skrivit "jag kanske är för korkad för att förstå". Och i sådana fall om man ska dra det till dess kant, så dumförklarar jag majoriteten av alla i Sverige. Så fy på dig Fredrik, som inte talar förståeligt i en intervju på Nyhetsmorgon! Det är ju inte konstigt att många inte orkar engagera sig i politiken mer, när det pratas i gåtor så ofta! Dessutom har han varit ordförande för Moderata ungdomsförbundet och han är en av dom yngsta statsministrar, som vi haft i Sverige. Borde man inte ha lite kunskap då om hur man når ut till fler människor.
Och ett fy på mig, för att jag väldigt ofta (har jag kommit på) ursäktar mig själv genom att säga t.ex. "jag kanske är korkad, eller det kanske är mig det för fel på, men..."

Kommentarer
Postat av: David

Till din, min och andras glädje kan jag meddela att Anders Borg i gårdagens "Studio ett" på ett helt naturligt sätt svängde sig med uttrycket "copy paste". En toppolitisk språkreform är således i sikte!

2008-09-23 @ 19:57:42
URL: http://teckenochting.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0