Missfitta

Jag hade en diskussion på jobbet med en kille idag och när jag ifrågasatte en kommentar han gav, så svarade han:
"Du missfittade nog mig då".
Jag frågade:
"Missfittade?"
Han svarade:
"Ja!"

Jag blev lite upprörd över ordvalet. Jag kanske är pryd och känslig (som jag för övrigt ofta blir kallad av män när jag inte tycker att vissa könsdiskriminerande skämt är roliga), men det skiter jag i. Använd inte f-ordet om mig eller när du pratar med mig. Jag tycker att det ordet borde sluta användas överhuvudtaget. Om ni pojkar som uppfostras till att bli stora, starka män från dag ett när er mor tryckte ut er tycker att jag är känslig, så får ni tycka det. Jag kommer i alla fall aldrig sluta ifrågasätta och uttrycka mitt ogillande kring nedtryckande skämt.

En av anledningarna till att jag blir extra upprörd är för att jag håller på att läsa denna bok.



Den handlar om hur män skapas och formas av dess omgivning hela livet och det är ganska skrämmande faktiskt. Jag läser den boken lite i omgångar för det är mycket tungt innehåll i den, så jag behöver lite tid att smälta varje avsnitt. Det är därför jag läser lite lättlästa deckare samtidigt. =)

Med uppenbar känsla för stil

Nu har jag klagat tillräckligt om det här ämnet för idag.
Nu ska jag dricka te.

Kommentarer
Postat av: nelly

Hahah, han är sötare än elvis vafan XD

2008-11-13 @ 20:22:03
URL: http://nelliz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nämen...har aldrig hört det uttrycket..hur gammal är han??? 13?? Inte känslig på nått sätt men det var ju sjukt barnsligt.. Killar...

2008-11-13 @ 23:24:15
URL: http://www.tidningenhennes.se/Blogg/?blog=7
Postat av: David

Den vanliga ordleken på temat är mig veterligen "massuppfittade", den andra varianten har jag aldrig hört, men det kan väl vara en vidareutveckling. Vad vet jag.

2008-11-14 @ 12:24:54
URL: http://teckenochting.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0