Yesterday



Redo att åka iväg till Anna med presenten! Klippte luggen precis innan jag åkte och det kändes som jag hade hår överallt. Det är inte lätt att underhålla hellugg.

 

En lila necessär var det och Anna börjar genast plocka i sitt smink! =)

Vi gick och handlade lite mat sen och jag fick övertalat Anna att köpa lite bröd, pålägg och middagsmat för hennes kylskåp var helt tomt. Helt tomt, ingenting där. Nu har hon lite i alla fall som tur är. Vi mötte upp Helena vid affären och senare kom Jill med sin vovve Zid. Vi käkade lite middag och efter det kom även Frida och Filip och sen satt vi och pratade och drack lite tills dom andra gick ut en sväng på stan. Anna och jag gick och la oss för Anna skulle jobba idag och Zid kom och sov med mig i soffan emellanåt och resten av tiden sov han hos Anna i sängen. Ginny blir lite svartsjuk när Zid får mer uppmärksamhet, så det blir ett litet kalas av allt när båda är med! :)

Zid & Ginny

 

Sebbe hade haft det bra med killarna igår och nu har dom åkt hem. Jättefint hade Sebbe städat när jag kom hem. Så duktig så!

Kommentarer
Postat av: Diana

Nå, så söt!! Det är jättelätt, klicka bara på bloggkoll under mina länkar, funkar det? =) Tävling pågår för fullt på min blogg, vinn ett paket med lyxiga överraskningar! Välkommen in och tävla! =) Tack för söt kommentar kära du! =) KRAM// Diana

2008-10-26 @ 14:28:54
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: G

Hej! Vill tipsa om en rosa design om du är intresserad. http://babbidesign.blogg.se Ha en fortsatt trevlig söndag!

2008-10-26 @ 14:46:57
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: jessica

så söta :D

2008-10-27 @ 19:18:33
URL: http://jlethin.blogg.se/
Postat av: Ilona

Hej!

Jag hitta din blogg på blogg.ses framsida och såg på dina bilder att du har en pomeranian (vet inte om det är din eller någon bekants) och även en chihuahua har jag sett på några bilder.

Skulle bli jätteglad om du kunde svara på några frågor?

Jag har planerat att köpa hund ett tag nu och det var från början tänkt att det skulle bli nu i vår, men jag beslutade mig för att vänta till nästa höst. Först hade jag siktet inställt på chihuahuan så jag har åkt och besökt några uppfödare och verkligen förälskat mig i rasen. Sen fick jag upp ögonen för pomeranian och har blivit mer och mer nyfiken på rasen men dock inte träffat en pomme på riktigt.

Om du har erfarenhet av båda raserna, vilken av dem passar bäst som första hund tycker du? Märker du någon skillnad mellan dem i temperament och isåfall vad?

En hel del folk säger att pomeranian de är väldigt skälliga. Jag kommer bo i längehet och jag är medveten om att man kan uppfostra sin hund, men är det MYCKET mer att jobba med med pommen?



Tusen tack och ha en trevlig kväll!

2008-11-10 @ 20:52:53
URL: http://antagligen.blogg.se/
Postat av: Anna

Till dig med frågorna kring hunden. Det är min hund. Har haft både chihauhau och har nu en pomeranian. Pommen är mycket tuffare i sättet. Mer orädd. Hon är skällig men det är inget man inte kan jobba med. Man får ha tålamod. Inomhus använder jag mig av en vattenspruta (blomspruta). Jag korrigerar henne en gång med ett nej. Fortsätter hon efter det säger jag inget utan sprutar en gång på henne. Då kommer hon av sig i skällandet. Fungerar jättebra. Ör övertygad att det ligger hos ägaren. Kan rekommendera dig båda raserna. Men som sagt absolut mer temperament hos pommen. Men älskar det.

Att tänka på vid köp är först och främst tiden. Du måste kunna vara hemma med valpen de första månaderna. De som lämnar sina valpar för länge eller för tidigt får ofta problem med hundens psyke. De känner sig lätt isolerade och det formar hur de blir som vuxna.

Vad som också är jätte viktigt att veta är att dessa små hundar är sköra. Det krävs inte mycket för att de skall skada sig. Måste vakta hela tiden innan de är fullvuxna..och även då. Är man införstådd med detta och kan dedikera sig helt i den lilla hunden finns det inget underbarare.

lycka till!

2008-11-12 @ 10:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0