Problem i gruppen

Idag har det varit en händelserik dag på jobbet. Att vara gruppledare är inte alltid så enkelt. Man ska ta hänsyn till varje individ och samtidigt se till gruppens bästa. Det är många viljor som spelar in och en av mina primära uppgifter är att försöka göra så att alla blir nöjda samtidigt som arbetet ska utföras så effektivt som möjligt, vilket givetvis inte alltid är så enkelt. Ibland får jag positiv feedback och ibland negativ och den som jag tycker att man vidareutvecklas och lär sig mest av är den senare. Givetvis är det roligare att få den positiiva, men samtidigt så föder den itne direkt vidareutveckling. Idag fick jag en dos av den negativa. Jag är jätteglad att gruppen tar upp ämnen som dom irriterar sig på med mig, så jag vet vad dom tycker och känner om samarbetet i gruppen. Det kan var grejer som jag inte har tänkt på eller kanske helt enkelt har gjort omedvetet. Nu har jag fått en tankeställare och jag tänker jobba för att förbättra samarbetet mellan individerna som jag arbetar med. Det kommer förhoppningsvis bli bättre för min erfarenhet säger att feedback, även om den är negativ ändå har en positiv verkan på framtiden. 

Den här finanskrisen som råder i världen just nu och alla varsel som sker bidrar till att många känner en konstant oro över sina jobb och sin ekonomi och då är det extra viktigt med bra gemenskap och positivt tänkande.

Utdrag från AA:s hemsida

Ibland är det svårt att se skillnad mellan ett problem och dess motsats, något välsignelsebringande. Det ena har en tendens att förvandlas till det andra allt eftersom tiden går och beroende på vem som betraktar det.
Problem inom en grupp är vanligen ett tecken på nya livserfarenheter och utveckling hos medlemmarna. De leder till sunda och nödvändiga meningsskiljaktigheter som ger oss tillfälle att lära hur man "tillämpar dessa principer i alla våra angelägenheter".

Mot nya och bättre mål! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0