Och Fittstim

Nu har jag varit hos Anna och kissat Ginny och tittat på lite när hon busar. Sen åkte vi till Nordstan och shoppade lite. Jag köpte en tröja på Indiska och Pittstim, så nu ska jag definitivt lägga andra boken på hyllan och röja igenom denna ikväll. Vi var inne på både Akademibokhandeln och Bokia och frågade om dom hade Fittstim med Linda Skugge också för jag har inte läst den och tänkte det kunde vara trevligt att jämföra dom lite, men den såldes visst inte längre. Lite dåligt tyckte jag och det berättade jag för de båda bokhandlarna. Tycker det är lite konstigt att dom inte trycker upp några nya av den nu när Pittstim kommer, men jag får väl gå till biblioteket och läsa lånekakbok. Kändes lite dumt att stå och fråga efter Pittstim och Fittstim, men det är ju faktiskt inte jag som bestämt titlarna. :p
Vi avslutade med att käka på Supersushi och jag kan ju berätta att dom är inte små dom bitarna. Vi tog en sjubitars och jag blev proppmätt, men gott var det!

        



Fittstim är en svensk antologi med feministiskaa texter som utkom år 1999. Enligt förordet skrevs boken "För att vi vill visa att det finns tjejer som har högre mål än att bli framröstade till Fröken Sverige. Vi vill visa att vi finns och att vi bryr oss. Vi är coola, snygga, tuffa, smarta, roliga och framför allt så är vi feminister."

Från www.wikipedia.org  Dom hade inget om Pittstim ännu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0