Nu är det kvällen

Jag gick runt och lämna kallelser förut när Sebbe var ute och gick med sin arbetskompis. Dom är så duktiga och hurtiga. I alla fall så passade jag på att ringa på hos en äldre dam som varit lite besvärlig emellanåt i huset jämte och lämna lite information som hon efterfrågat. Hon blev glad att jag kom och pratade med henne istället för att ringa och frågade om jag hade varit inne i hennes lägenhet innan för den är minsann den finaste trean av alla. Jag sa att jag hade blivit inbjuden och tittat på den två gånger tidigare, men då var hon redan halvvägs in, så jag gick in en stund och berömde den lite. Visst är den fin, men den finaste är kanske att ta i. Jag är glad att hon uppskattade att jag kom och så har jag gjort en liten god gärning i och med det idag också. :)

Det var en annan granndam som också hade ringt och eftersökt mig innan jag hunnit hem. Sebbe hade svarat och sagt att jag skulle ringa tillbaka när jag kom hem, så det fick jag gjort förut också. Hon sa att jag inte varit hemma, men att hon pratat med min fästman. Min fästman! Det lät så sött! Sebbe är hädanefter min fästman! :)

Nu ska jag tvätta av ansiktsmasken som jag aldrig fick gjort igår och sen ska jag läsa lite.



Go kväll!

Kommentarer
Postat av: helena

Ja men då får man väl lov att säga grattis!

Är det bröllopsfest snart då?

Och du förresten du glömmer väl inte av att du har en annan gammal dam, mormor, som oxå heeeemskt gärna vill at du ska hälsa på. Du verkar ju bra på det där, med gammla damaer menar jag he,he,he

2008-10-27 @ 21:05:38
URL: http://babescorner.blogg.se/
Postat av: Debela

Mysig blogg du har..Kram

2008-10-28 @ 00:04:50
URL: http://debela.blogg.se/
Postat av: Jonna

Sugen på att tävla?:)

2008-10-28 @ 00:50:34
URL: http://jonnaa.se
Postat av: natalie dahlström

det beror väl på hur man ser på det :)

2008-10-28 @ 00:54:24
URL: http://liaa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0