Luftslott & Inte han

Jag har läst ut Luftslott av Sheila O´flanigan och Inte han av samma författare. Det är två Chick-litta böcker, som verkar vara det nya ordet som man ska använda på lättlästa romantiska böcker. Dom har i stort sett liknande stories tycker jag. Det finns tjejer i båda böckerna som har förhållanden med gifta män och sen dyker det upp en otroligt, snygg, fantastiskt vacker man, som förändrar allt. Familjerelationer, otrohet, kärlekssorg och allt annat som brukar medfölja i dessa sortens böcker. Jag tycker om att läsa dom för man kan slappna av och behöver inte tänka så mycket, men mycket mer ger dom inte. Nu är dom färdiglästa, så nu har jag börjat på Med uppenbar känsla för stil av Stephan Mendel-Enk. På baksidan står det bl.a.
"Med uppenbar känsla för stil är ett reportage om manlighet. Det handlar om hur våldet i samhället hänger ihop med den bild av manlighet som pojkar formas till,"
Jag återkommer med en liten recension av den.


Kommentarer
Postat av: fashiondarling

Skulle behöva en sån bok att läsa på metron. En sån där man inte behöver tänka så mycket.

2008-10-21 @ 16:17:23
URL: http://fashiondarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0