Just another day, it's tuesday

Dagen började inte så bra. Vi upptäckte att vi glömt ställa in lunchlådorna i kylen igår kväll. Varken Sebbe eller jag har särskilt bra morgonhumör heller, så det gick som det gick imorse. Nu har vi i alla fall haft ett väldigt givande samtal om en mängd saker som vi tänkt på det senaste, men som vi inte orkat prata om. Det är ju mer bekvämt att skjuta sånt på framtiden. Samtalet ägde rum under ett litet skojigt nötbråk. En nöt hamnade nästan i Sebbes näsa, en i hans kalsonger, en på mig och några på golvet. Det var ett mycket bra samtal tycker jag! =)

Något som känns mindre bra är att läsa boken Med uppenbar känsla för stil. Här kommer ett utdrag:

"Av mäns fritidsintressen att döma verkar det snarare som att de delade intresset för våld med resten av den manliga befolkningen. I dunkla källarlokaler häckar colaslurkande tonårsgrabbar över nerblodade dataskärmar, genom nätterna rullar actionmaraton på reklamkanalerna medan manliga mäklare åker ut i skogen och leker krig på byråns höst-kickoff. För det mesta passeras det bara, men när ett mord eller annat brott någon gång kan härledas till våldsspäckade filmer eller spel förändras allting för ett litet tag."

Vad ska man säga? Mina värsta farhågor besannas.
Det som är roligt om jag får använda det uttrycket i detta sammanhanget det är att det är en man som skrivit boken.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad har hänt?? Ingen inlägg sen igår någon gång. Var är du?? Är du sjuk?? Döende?? Herregud gör ett inlägg snart så man slipper oroa sig!

2008-10-22 @ 16:49:40
URL: http://babescorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0