En hyllning

Jag vill sända en hyllning och tack till mina kära föräldrar för min underbara uppväxt. Min pappa har varit bonde och under hela min uppväxt har jag fått vara med om att åka hölass på somrarna, dricka läskeblask, hallonsoda, passionsfrukt och fått glass från kiosken varma dagar, jag har hjälpt till när kalvar har fötts, jag har hållit i griskultingar, jag har fått ha en häst, hund och katt och jag har alltid haft min pappa hemma. Vi har huggt gran till julafton och lagt granris utanför dörren, dragit ihop till påskbrasor som vi har myst framför, klippt påskris i skogen och ätit blodpudding lagat av farmor efter slakt. Mamma har bakat, fixat huset och den stora trädgården där vi plockat frukt, bär och lekt och hon har alltid varit så fin på morgnarna i sitt stora nattlinne, vi har eldat i den gamla vedspisen och stoppat korv, åkt pulka och skidor och gjort kojor i skogen där vi luntat (inte så bra kanske) och byggt tunnlar i ladan av höbalar (fist min barndomskompis i ansiktet när hon kröp efter mig=). Fått skjuts till diverse träningar hit och dit. Det går inte att göra dom rättvisa i det här inlägget. Jag har haft en idyllisk uppväxt och jag är så tacksam för den. Jag tror inte mina barn (om jag får några) kommer att ha samma möjligheter, men jag hoppas att om jag får några att dom kommer att lyssna på en gammal (läs jag) dams historier och att dom kan leva sig in i hur en familj på en lantgård hade det för inte så länge sen.. Det är få förunnat att få uppleva detta och jag kommer alltid att bära det med mig.
Tack mamma och pappa!

Kommentarer
Postat av: Thilda*

Snygg blogg! :D

2008-10-31 @ 21:54:00
URL: http://tajjz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0